Vanliga frågor

Här finner du svaren på de vanligaste frågorna vi får på Brödernas

Under rådande rekonstruktion, vad händer med mitt bokade bord?

Vi har öppet som vanligt. Era bokningar och beställningar hanteras som vanligt.

Under rådande rekonstruktion, Vad händer med era erbjudanden i appen?

Du kan fortsätta använda appen och njuta av våra menyer på våra restauranger precis som du gjort tidigare.

Under rådande rekonstruktion, Kommer ni att stänga?

Nej, våra restauranger är öppna som vanligt.

Vilka är era rekommenderade rätter på menyn?

Våra populäraste hamburgare är ostburgare, greven och originalburgare men vi rekommenderar alla våra magiska burgare.

Finns det parkering i närheten av restaurangen?

Det finns parkering i mån av plats på utvalda restauranger. Kika in vart din närmsta restaurang ligger: Brödernas restauranger

Kan ni hjälpa till med speciella dieter eller matallergier?

Det kan vi absolut hjälpa till med, vi anpassar oss efter dina matpreferenser. Vi har en tydlig allergenlista i restaurangen där du tydligt kan se vad allting innehåller.

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

På plats i restaurangen accepterar vi: maestrocard, mastercard, visa och american express. Vid takeaway på hemsidan accepterar: vi applepay, kortbetalning samt swish

Är det möjligt att anordna privata evenemang eller fester på restaurangen?

I mån av tid och plats går det att anordna privata evenemang hos oss. Hör av er till restaurangen i god tid innan.

Finns det glutenfria alternativ på menyn?

Ja, vi har glutenfria alternativ och majoriteten i vår meny går att få glutenfritt.

Kan man beställa mat för avhämtning eller hemleverans?

Det går jättebra att ringa till restaurangen eller beställa maten på vår hemsida för avhämtning. För hemleverans kan vi rekommendera någon av våra samarbetspartners som Foodora, Wolt och Uber Eats.  

Finns det en bar på plats eller serverar ni bara mat?

De flesta av våra restauranger har bar och alkoholservering. Se vår restauranglista för information. Restauranglista

Accepterar ni bokningar eller är det först till kvarn?

Vi tar in både bokade gäster och drop in i mån av plats! Säkra din bokning hos din närmsta brödernas restaurang brodernas.nu/restauranger

Vad är era öppettider?

Alla våra restauranger har individuella öppettider, klicka på länken för att se de specifika öppettiderna för din närmsta restaurang

Brödernas

Får man ta med hund till er?

Ja, givetvis är din fyrbenta vän välkommen till oss!

Hur får jag enklast tag i er?

Du hittar nummer och mejl till våra restauranger brodernas.nu/restauranger

Hur ser ert samarbete med Djurens Rätt ut?

Då djurvälfärd är en viktig del av vårt hållbarhet- och kvalitetsarbete så har Brödernas valt att jobba med European Chicken Commitment (ECC). Beslutet inkluderar 100 % av kycklingen som vi köper in till våra restauranger. Samtliga kriterierna kommer att vara uppfyllda till år 2026 och vi rapporterar årligen om våra framsteg. Dessutom kommer minst 20% av kycklingen uppfylla European Chicken Commitments kriterier samt ha tillgång till utevistelse.

Hur länge har ert kök öppet?

Köket stänger en halvtimme före restaurangens ordinarie stängningstid.

(vissa undantag kan förekomma, kontakta restaurangen för mer exakta tider)

Undrar du fortfarande?

Kan du inte hitta svar på din fråga? Ta kontakt med oss så hjälper vi er.